Nieuwsarchief
-
10 juli 2024
Publicatie dubbel bijzondere leerlingen
Lees meer… -
1 juli 2024
“We willen dat de leerlingen op alle vlakken tot ontwikkeling komen” Hb-onderwijs op het Keizer Karel College
Lees meer… -
25 juni 2024
“Welke leerling in aanmerking komt? Daar hebben we geen criteria meer voor”. HB op de Prins Florisschool
Lees meer… -
18 juni 2024
Publicatie De sociale en emotionele ontwikkeling van hb-leerlingen
Lees meer… -
17 juni 2024
Column #13 Marko Otten: Patrick Lam uit Hongkong op zoek naar BPS
Lees meer… -
14 mei 2024
BPS-lezing Het Noordik: Waar zijn de meisjes?
Lees meer… -
1 mei 2024
Nieuw-aspirant lid Sint Ursula stelt zich voor
Lees meer… -
25 april 2024
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer… -
23 april 2024
Brochure over Kansengelijkheid van het Kenniscentrum HB
Lees meer… -
27 maart 2024
NTCN-congres: Werken met 0 tot 4-jarigen met ontwikkelingsvoorsprong
Lees meer… -
16 maart 2024
BPS-conferentie voor hoogbegaafde leerlingen 2024
Lees meer… -
17 februari 2024
Publicatie Schooluitval en thuiszitten
Lees meer… -
28 januari 2024
Vereniging BPS verwelkomt twee nieuwe leden
Lees meer… -
21 januari 2024
Bekijk het webinar Jonge begaafde leerlingen
Lees meer… -
20 december 2023
Publicatie Jonge leerlingen met kenmerken van begaafdheid
Lees meer… -
27 november 2023
Triggers, wrijving en scaffolding. Aanpak hoogbegaafden op SG Huizermaat
Lees meer… -
5 november 2023
Maatwerk, professionalisering en protocollen. BPS-onderwijs op Het Noordik
Lees meer… -
1 november 2023
Publicatie KCHB: Ontwikkelen aanpak dubbel bijzondere leerlingen
Lees meer… -
23 oktober 2023
Column #12 Marko Otten: Driejarige brugperiode goed voor hoogbegaafden
Lees meer… -
11 oktober 2023
POINT: Cognitief talent bij minder bevoordeelde scholieren identificeren
Lees meer… -
16 september 2023
Webinar subsidieronde 2023 regeling passend en dekkend aanbod
Lees meer… -
16 september 2023
POINT breidt uit! Focus op taal, lezen en (cognitieve) talenten
Lees meer… -
16 september 2023
18/9 Webinar IMAGE-deelstudie Interactieonderzoek
Lees meer… -
30 augustus 2023
Onderzoek: motivatie hb-leerlingen in het po
Lees meer… -
4 juli 2023
Nieuwe regeling Begaafde leerlingen voor samenwerkingsverbanden
Lees meer… -
29 juni 2023
Publicatie Kenniscentrum hb over onderpresteren
Lees meer… -
23 juni 2023
Column #11 Marko Otten: Het Mooie Risico Van Inspiratie
Lees meer… -
14 juni 2023
Talent: Autisme bij hoogbegaafde kinderen herkennen en begeleiden
Lees meer… -
11 mei 2023
Publicatie Kenniscentrum (Hoog)begaafd over signaleren
Lees meer… -
5 mei 2023
Thematafel Kenniscentrum Hoogbegaafdheid over versnellen
Lees meer… -
4 april 2023
Hoogbegaafdheid en kansengelijkheid: OCW bezoekt OBS Joseph Haydn
Lees meer… -
29 maart 2023
Column #10 Marko Otten Geschiedenis Vereniging BPS
Lees meer… -
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer… -
14 februari 2023
Onderzoek: hoogbegaafdheid bij anderstalige leerlingen signaleren
Lees meer… -
9 februari 2023
Verslag bijeenkomst Kamerbrief ‘Uitwerking plan van aanpak hb’
Lees meer… -
8 februari 2023
Recente publicaties RATiO
Lees meer… -
6 februari 2023
POINT013: ‘Routekaart ondersteuning hb-leerlingen in het po
Lees meer… -
2 februari 2023
Artikel POINT: (Hoog)begaafd en hoogsensitief: Feit, fabel of …
Lees meer… -
12 januari 2023
Wiersma verdubbelt geld voor hb-onderwijs
Lees meer… -
14 december 2022
Een nieuw lid stelt zich voor: O.b.s. Mozaïek
Lees meer… -
14 december 2022
Maatwerk, talentbegeleiders en ruimte geven – Het Titus Brandsmalyceum
Lees meer… -
14 december 2022
School op de Berg: hb-onderwijs als de gewoonste zaak van de wereld
Lees meer… -
28 november 2022
Talent: ‘Bloom is meer dan (we) denken’
Lees meer… -
19 november 2022
Column #8 Marko Otten: ‘A sense of connection and belonging’
Lees meer… -
9 november 2022
Video-registraties ECHA2022 online
Lees meer… -
1 november 2022
NTCN organiseert regionale conferenties ‘(H)erken Talent’
Lees meer… -
31 oktober 2022
Webinar over IMAGE-deelstudie Professionalisering
Lees meer… -
14 oktober 2022
Webinar Asynchrone onderpresteerders in de klas
Lees meer… -
4 oktober 2022
NTCN organiseert jaarlijkse conferentie op 16 november 2022!
Lees meer… -
1 september 2022
Nieuw Landelijk Kenniscentrum HB en Talentstimuleren.nl
Lees meer… -
16 juli 2022
Twee nieuwe publicatie RATiO
Lees meer… -
1 juli 2022
ECHA2022: speciaal Nederlandstalig programma
Lees meer… -
24 juni 2022
Column #7 Marko Otten: “Nou ja, ik ben hoogbegaafd”
Lees meer… -
20 juni 2022
Nieuw Landelijk Kenniscentrum Begaafdheid
Lees meer… -
2 juni 2022
Speciaal programma tijdens ECHA2022 voor Nederland en Vlaanderen
Lees meer… -
31 mei 2022
Ook volgend schooljaar CBO groepsscreening
Lees meer… -
31 mei 2022
Onderzoekswerkplaats POINT komt naar Noord-Nederland
Lees meer… -
25 mei 2022
Lezing kansengelijkheid en hb-onderwijs Het Noordik
Lees meer… -
19 mei 2022
Congres: Hoogbegaafd van wieg tot werk
Lees meer… -
15 mei 2022
SLO: bijeenkomst 1 juni Samen de doelen voor elkaar
Lees meer… -
21 april 2022
Nieuw lid Montessori+ stelt zich voor
Lees meer… -
20 april 2022
CBO en NTCN: Regionale bijeenkomsten over po-vo en peergroeponderwijs
Lees meer… -
20 april 2022
Column #6 Marko Otten: 25.000 kinderen
Lees meer… -
20 april 2022
Het bestuur #10: Margreet Dijkstra
Lees meer… -
10 april 2022
Nieuw lid: VO Eemsdelta
Lees meer… -
29 maart 2022
Programma BPS-leerlingenconferentie rond
Lees meer… -
24 maart 2022
Artikel Point: Motiveren hoogbegaafde po-leerlingen en klasgenoten
Lees meer… -
8 maart 2022
Inauguratiereden Lianne Hoogeveen beschikbaar
Lees meer… -
7 maart 2022
NTCN: introductiewebinar hb op 10 maart
Lees meer… -
6 maart 2022
Podcast Politiek en passend onderwijs voor hb-leerlingen: Kamerlid Rudmer Heerema
Lees meer… -
2 maart 2022
SLO: gespreksplaten voor begaafde leerlingen
Lees meer… -
15 februari 2022
Column #5 Marko Otten: Empowering
Lees meer… -
13 februari 2022
Een nieuw lid stelt zich voor: Obs de Springplank
Lees meer… -
12 februari 2022
Eindrapport Situatieanalyse voltijd primair onderwijs voor hb’rs
Lees meer… -
4 februari 2022
Vereniging BPS verwelkomt twee nieuwe leden
Lees meer… -
3 februari 2022
Artikel Brabants Dagblad: Hoogbegaafden vallen uit in onderwijs
Lees meer… -
2 februari 2022
Artikel Regel en uitzondering: Over passend onderwijs bij hoogbegaafdheid
Lees meer… -
20 januari 2022
Eerste deelstudie IMAGE: overzicht activiteiten samenwerkingsverbanden
Lees meer… -
23 december 2021
Docu over extreme intelligentie: Door de bomen
Lees meer… -
21 december 2021
Het bestuur #9: Odilia Heetman
Lees meer… -
21 december 2021
Het ontdekken van het leerpotentieel: de KIQT+
Lees meer… -
17 december 2021
ECHA 2022: Call for proposals en registratie geopend
Lees meer… -
17 december 2021
Column #4 Marko Otten: Hoogbegaafde filmtips voor de Kerst
Lees meer… -
10 december 2021
Twee nieuwe leden stellen zich voor
Lees meer… -
6 december 2021
Artikel LBBO: Over passend onderwijs bij hoogbegaafdheid
Lees meer… -
2 december 2021
Onderzoek naar zelfbeeld (hoog)begaafde leerlingen
Lees meer… -
1 december 2021
Kennisrotonde: geschikte criteria voor versnellen en verrijken
Lees meer… -
29 november 2021
CBO Vooruitwerklab op locatie
Lees meer… -
24 november 2021
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe leden
Lees meer… -
15 november 2021
RATIO: Opmaat naar thematische kennisagenda hoogbegaafdheid
Lees meer… -
10 oktober 2021
Het bestuur #8: Hans Hampsink
Lees meer… -
8 oktober 2021
Onderzoek de school in #4: De rol van de leidinggevende in begaafdheidsonderwijs
Lees meer… -
7 oktober 2021
Column #3 Marko Otten: Showcases
Lees meer… -
6 oktober 2021
Artikel ‘The rising tide lifts all ships’. Hb-onderwijs op het Gymnasium Novum.
Lees meer… -
5 oktober 2021
Wetenschap en praktijk bij elkaar brengen. Een interview met Lianne Hoogeveen
Lees meer… -
4 oktober 2021
Rapport Onderwijsinspectie over 10-14-onderwijs
Lees meer…