Actueel

  • 10 juli 2024

    Publicatie dubbel bijzondere leerlingen

    Lees meer…

  • 1 juli 2024

    “We willen dat de leerlingen op alle vlakken tot ontwikkeling komen” Hb-onderwijs op het Keizer Karel College

    Lees meer…

  • 25 juni 2024

    “Welke leerling in aanmerking komt? Daar hebben we geen criteria meer voor”. HB op de Prins Florisschool

    Lees meer…

  • 18 juni 2024

    Publicatie De sociale en emotionele ontwikkeling van hb-leerlingen

    Lees meer…

  • 17 juni 2024

    Column #13 Marko Otten: Patrick Lam uit Hongkong op zoek naar BPS

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Talent: ‘Bloom is meer dan (we) denken’

Bij de meeste leerkrachten is de taxonomie van Bloom inmiddels bekend, zeker bij diegenen die met begaafde leerlingen werken. Toch komen veel mensen niet verder dan ‘hogere orde denkvaardigheden’. Dat is jammer, want de taxonomie van Bloom biedt een prachtig kader voor differentiatie en rijk onderwijs.

In dit artikel van het tijdschrift Talent neemt Ragnild Zonneveld je graag mee in hoe de taxonomie is ontworpen en welke mogelijkheden dat ontwerp biedt.

 

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement