Actueel

  • 27 november 2023

    Triggers, wrijving en scaffolding. Aanpak hoogbegaafden op SG Huizermaat

    Lees meer…

  • 5 november 2023

    Maatwerk, professionalisering en protocollen. BPS-onderwijs op Het Noordik

    Lees meer…

  • 1 november 2023

    Publicatie KCHB: Ontwikkelen aanpak dubbel bijzondere leerlingen

    Lees meer…

  • 23 oktober 2023

    Column #12 Marko Otten: Driejarige brugperiode goed voor hoogbegaafden

    Lees meer…

  • 11 oktober 2023

    POINT: Cognitief talent bij minder bevoordeelde scholieren identificeren

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

POINT: Cognitief talent bij minder bevoordeelde scholieren identificeren

Hoe kun je cognitief talent bij minder bevoordeelde middelbare scholieren identificeren? Op die vraag gaat Lineke van Tricht van Bureau Talent in deze #POINT-kennisclip in. Bekijk de kennisclip om ook meer te weten te komen over het project Creating Equal Opportunities at School (CEOS), dat als doel heeft bij te dragen aan gelijke kansen in het begaafdenonderwijs. Zo is middels dit project ontdekt dat lokale normen en non-verbale tests effectief kunnen zijn bij het identificeren van begaafde studenten. 

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement