Actueel

  • 7 maart 2023

    Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.

    Lees meer…

  • 21 februari 2023

    Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen

    Lees meer…

  • 17 februari 2023

    Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Onderzoek: hoogbegaafdheid bij anderstalige leerlingen signaleren

Leerkrachten kunnen hoogbegaafdheid bij anderstalige leerlingen signaleren door te letten op non-verbale aspecten en door met ouders te praten. Als leerlingen het Nederlands wat beter beheersen, kunnen leerkrachten nagaan of en hoe leerlingen schakelen tussen hun thuistaal en het Nederlands. Daarnaast is het belangrijk om hoge verwachtingen te hebben van de leerprestaties en een veilige omgeving te bieden. Verder moeten leerkrachten rekening houden met cultuurverschillen en mogelijke traumatische ervaringen.

Lees hier het onderzoek…

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement