Actueel

  • 20 januari 2022

    Eerste deelstudie IMAGE: overzicht activiteiten samenwerkingsverbanden

    Lees meer…

  • 23 december 2021

    Docu over extreme intelligentie: Door de bomen

    Lees meer…

  • 21 december 2021

    Het bestuur #9: Odilia Heetman

    Lees meer…

  • 21 december 2021

    Het ontdekken van het leerpotentieel: de KIQT+

    Lees meer…

  • 17 december 2021

    ECHA 2022: Call for proposals en registratie geopend

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Kennisrotonde: geschikte criteria voor versnellen en verrijken

Leerkrachten kunnen rapportcijfers, intelligentietests, observaties en gesprekken met betrokkenen gebruiken om vast te stellen welke leerlingen in aanmerking komen voor versnellen of verrijken. Het is daarbij belangrijk om meerdere van deze informatiebronnen te gebruiken. Dan krijgen zoveel mogelijk leerlingen de kans om te mogen versnellen en verrijken, en worden er geen leerlingen over het hoofd gezien.

Lees het artikel en rapport op de site van de Kennisrotonde

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement