Actueel

  • 27 maart 2024

    NTCN-congres: Werken met 0 tot 4-jarigen met ontwikkelingsvoorsprong

    Lees meer…

  • 16 maart 2024

    BPS-conferentie voor hoogbegaafde leerlingen 2024

    Lees meer…

  • 17 februari 2024

    Publicatie Schooluitval en thuiszitten

    Lees meer…

  • 28 januari 2024

    Vereniging BPS verwelkomt twee nieuwe leden

    Lees meer…

  • 21 januari 2024

    Bekijk het webinar Jonge begaafde leerlingen

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

*Regiobijeenkomsten (Zuid)* | po vo


Type aanbod

BPschool aanbod

Datum en tijd

Staan vast

School/organisatie

BPS Academie

Contactpersoon

Mevr. M. Barthel (Theresialyceum)

Thema

Intervisie

Onderwerpen

De concrete thema’s worden door de intervisiegroep zelf bepaald. In het schooljaar 2018-2019 heeft de groep het thema onderpresteren aangepakt. Tijdens de eerste bijeenkomst hebben we met elkaar de programma’s rondom onderpresteren gedeeld en de tweede bijeenkomst over dit thema stond in het kader van het bespreken van casuïstiek. Voor dit schooljaar 2019-2020 staat in ieder geval het thema “projecten” op de rol. Daarmee maken we een start op 3 oktober.

Beschrijving

De vereniging BPS heeft jaarlijks twee verenigingsdagen voor alle aangesloten scholen op een centrale plek in het land. Op deze dagen staat altijd een stevig inhoudelijk programma op de agenda en is er ruimte voor onderlinge uitwisseling. De behoefte om samen te leren is groot, maar reisafstanden beperken de mogelijkheden. Daarom stimuleert en faciliteert de BPS Academie regionale bijeenkomsten voor direct betrokkenen in de aangesloten begaafdheidsprofielscholen. Onder de titel ‘regionale of thematische intervisie’ ontmoeten de deelnemers elkaar en bepalen zij zelf de agenda. De BPS Academie verzorgt een lichte vorm van ondersteuning bij organisatie en agendering.

De deelnemers committeren zich aan deelname aan de bijeenkomsten die voor het lopende schooljaar worden afgesproken. Deelname staat open voor leidinggevenden, begeleiders en docenten met en zonder ervaring met het BPS-gebeuren op de eigen school en tegen vragen aanlopen als: hoe bestendigen wij of vernieuwen wij de energie, hoe verdiepen wij het reeds bereikte, hoe bouwen wij een actieve begaafdheidsprofielschool en andere vraagstukken waar je als bevlogen bps-er tegenaan loopt.

De intervisiegroep bestaat uit deelnemers van de onderstaande scholen. Andere belangstellenden kunnen zich aanmelden voor eventuele aansluiting via de coördinator van de BPS Academie. Contactpersoon vanuit de BPS Academie is Ninette Verheul. Marlies Barthel roept de bijeenkomsten bijeen.

Basisschool Vlasgaard; Basisschool voor Daltononderwijs Helen Parkhurst; Jan Ligthartschool Driecant; Jan Ligthartschool Rendierhof; KBS de Hofstee; Eckartcollege Eindhoven; Gymnasium Bernrode; Gymnasium Juvenaat; Norbertus Gertrudis Lyceum; Orion Lyceum; Sint-Janslyceum; Sint-Oelbert Gymnasium; Theresialyceum; Titus Brandsmalyceum; Zuider Gymnasium

 

Wat levert het op

Reflectie en inspiratie

Doelgroep en eisen

Leidinggevenden, begeleiders en docenten met of zonder ervaring als BPS-er in het voortgezet onderwijs.

Graag bericht naar Marlies Barthel uiterlijk op 29 februari. Mocht je zelf verhinderd zijn en iemand anders van je school wil aansluiten of je wilt iemand van je school meenemen, laat het Marlies dan weten. Specifieke vragen die je graag aan de groep wilt voorleggen, graag van te voren aan Marlies toesturen.

Omvang

Twee tot drie bijeenkomsten in een schooljaar, te bepalen door de deelnemers

Kosten

Geen kosten

Datum

Maandag 2 maart 2020. De agenda ontvang je van Marlies Barthel.

Locatie

De locatie is op te vragen bij Marlies Barthel.

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement