Actueel

  • 4 december 2025

    Boek Kenniscentrum Hoogbegaafdheid voor alle po- en vo-scholen

    Lees meer…

  • 2 november 2025

    Het bestuur #14: Gepko Wolters

    Lees meer…

  • 31 oktober 2025

    Column #18 Marko Otten: Hardnekkige mist rond de torens van OCW

    Lees meer…

  • 30 oktober 2025

    “We durven buiten de kaders te denken”. Hb-onderwijs op het Vechtdal College

    Lees meer…

  • 23 oktober 2025

    “Giftedness Should Not Be a Niche Topic” An Interview with Franzis Preckel

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Interessante artikelen, publicaties en onderzoeken juli 2021

Internationaal onderzoek naar motivatie en inspiratie bij docenten in hb-onderwijs. Zijn er hierbij overeenkomsten en verschillen tussen leraren die betrokken zijn bij hoogbegaafde leerlingen en leraren die niet werken met hoogbegaafde leerlingen?

Marc Dullaert, voormalig Kinderombudsman, heeft aan minister Slob en staatssecretaris Blokhuis het vervolgadvies op ‘De kracht om door te zetten’ over jongeren en thuiszitten overhandigd.

#Point: artikel in Gifted@248 over hoe hoogbegaafde leerlingen zichzelf zien.

The Conversation: IQ tests can’t measure it, but ‘cognitive flexibility’ is key to learning and creativity.

Tijdschrift voor Remedial Teaching: artikel over identiteitsontwikkeling bij hoogbegaafde adolescenten.

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement