Actueel

  • 27 maart 2024

    NTCN-congres: Werken met 0 tot 4-jarigen met ontwikkelingsvoorsprong

    Lees meer…

  • 16 maart 2024

    BPS-conferentie voor hoogbegaafde leerlingen 2024

    Lees meer…

  • 17 februari 2024

    Publicatie Schooluitval en thuiszitten

    Lees meer…

  • 28 januari 2024

    Vereniging BPS verwelkomt twee nieuwe leden

    Lees meer…

  • 21 januari 2024

    Bekijk het webinar Jonge begaafde leerlingen

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

OBS De Mozaïek

“WIJ WIJZEN DE WEG, JIJ BEPAALT DE ROUTE”

Contactgegevens
Willy Brandtplein 2, 7007 LA Doetinchem / website

Over de school
O.b.s. Mozaïek Doetinchem is een Daltonschool. Wij leren ieder kind zelfstandig te worden en zich verantwoordelijk te voelen voor hun eigen leerproces. Dit lukt ons doordat ieder kind een persoonlijk takenblad krijgt, keuzes mag maken om wel of niet deel te nemen aan een instructie en een persoonlijke inbreng heeft in welke onderwerpen hij/zij zich verder wil verdiepen. De leraar is coach. Hij/zij houdt de leerlingen in de gaten en stuurt bij indien dit nodig is.

De hoogbegaafde leerlingen leren we uitdagingen aan te gaan die passen bij hun manier van denken. Door moeilijke opdrachten te doen leren ze ook dat niet alles vanzelf gaat maar dat ze zich moeten inspannen om hun doel te bereiken.

Naast het zelfstandig werken is er ook veel aandacht aan het werken en spelen in groepjes. Om later als volwassene te kunnen deelnemen aan de samenleving, moet je kunnen samenwerken. Ook met mensen die je niet zelf kiest. Zo leren kinderen naar elkaar te luisteren en respect voor elkaar te hebben. Om peers te ontmoeten is het mogelijk dat kinderen deelnemen aan de externe verrijkingsklas van IJsselgraaf.

Om dit gedifferentieerde onderwijs aanbod mogelijk te maken brengen wij aan het begin van het jaar de onderwijsbehoefte van de leerlingen in kaart en passen hierbij het onderwijsaanbod op individueel niveau aan. Dit vertaalt zich onder andere op de takenbladen. Iedere leerling bewandeld zo (deels) zijn eigen leerroute. We houden de resultaten bij en passen dit aan indien nodig.

We hebben een doe- en denklab waar kinderen uitdagende opdrachten kunnen uitvoeren. Dit zijn gevarieerde opdrachten die de ontwikkeling van verschillende talenten/vaardigheden stimuleren. Deze opdrachten staan structureel op het takenblad.

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement