Actueel

  • 5 november 2019

    Subsidieregeling begaafde leerlingen

    Lees meer…

  • 7 oktober 2019

    Column #17 – Wat mogen ouders van een BP-school verwachten?

    Lees meer…

  • 7 oktober 2019

    Artikel Uitgaan van het positieve. Waarderend visiteren bij BPS

    Lees meer…

  • 7 oktober 2019

    Artikel Stand van zaken regeling begaafde leerlingen po en vo

    Lees meer…

  • 3 oktober 2019

    18e ECHA-conferentie in Nederland

    Lees meer…

Daltonschool Helen Parkhurst

‘SAMEN HET LEVEN LEREN”

Contactgegevens
Adres: Gramsbergenlaan 4, 5043LA Tilburg / www.helen-parkhurst.nl

Ieder kind heeft zijn of haar eigen, unieke talenten! Op Daltonschool Helen Parkhurst dagen we alle kinderen uit om hun talenten te onderzoeken en optimaal in te zetten. Dat doen we als Daltonschool door te differentiëren in de instructie die we kinderen bieden, met ons themagericht onderwijs én met het TalentLab.

Het TalentLab is een volledig programma voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. Hiermee biedt onze school aan meer- en hoogbegaafde leerlingen uitdagend en passend onderwijs binnen hun eigen vertrouwde school én woonomgeving.

Het TalentLab gaat verder dan een plusklas. Het is een volledig geïntegreerd programma binnen onze school. De kinderen starten hun dag binnen hun eigen thuisgroep met de Daltonstart, waar sociaal emotionele ontwikkeling, verbinding en zelfontplooiing centraal staan. In de ochtend werken de kinderen op hun eigen niveau aan de basisvakken als lezen en rekenen. Voor de kinderen in het TalentLab betekent dit zeer compacte instructie, zodat ze meer tijd overhouden voor themavakken als bijvoorbeeld Spaans, filosofie of programmeren. In het TalentLab staat het experimenteren met je eigen talenten centraal. Samen met onze talentbegeleiders, die écht kennis hebben van hoogbegaafdheid, werken de leerlingen aan hun eigen individuele leerdoelen.

Het TalentLab in een notendop:
– Compact aanbod van de basislessen als taal, rekenen, spelling en begrijpend lezen
– Aanbod van extra vakken, zoals Spaans, filosofie en programmeren
– Iedere leerling werkt met zijn of haar specifieke leerdoelen, op basis van zijn of haar interesses
– Uitdagend en passend onderwijs in de eigen wijk
– Actief werken aan vaardigheden als mindmappen, gelukskunde, metacognitie, probleemoplossend denken en sociale vaardigheden
– Intensieve samenwerking tussen leerling, ouders en school

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement