Actueel

  • 29 mei 2020

    Column #20 – Coronatijd: ramp of zegen voor begaafde leerling?

    Lees meer…

  • 12 mei 2020

    Onderzoek zelfregulering bij afstands- en contactonderwijs in het po

    Lees meer…

  • 31 maart 2020

    Webinar ‘Hb-leerlingen in tijden van Corona’

    Lees meer…

  • 12 maart 2020

    Focus op Radio1 – Hoogbegaafdheid: vloek of zegen?

    Lees meer…

  • 5 maart 2020

    7 maart start de Week van de Hoogbegaafdheid

    Lees meer…

Octantschool Fontein

“SAMEN BEREIK JE MEER

Contactgegevens
Adres: Steenuillaan 22496 PN Den Haag / website

Onderwijsvisie
Wij dagen kinderen uit samen talenten te ontwikkelen in een veilig klimaat. Wij werken procesgericht in een gestructureerde omgeving, waarbij we samen verantwoordelijk zijn voor de groei van iedereen.

Fontein zet hoog in op passend onderwijs, want niet ieder kind leert op dezelfde manier en heeft behoefte aan dezelfde aanpak. Daarom bieden wij onderwijs op maat, die hulp bij het leren noemen we ‘ondersteuning’. Zo komen onze leerlingen binnen hun eigen mogelijkheden maximaal tot ontwikkeling.

Schematisch ziet dit er als volgt uit

Doelstelling voor de hoogbegaafde leerling op Fontein
– De leerlingen komen met plezier naar school en voelen zich prettig.
– Het onderwijsaanbod is zo afgestemd dat de leerling voldoende uitgedaagd wordt om te komen tot optimale leeropbrengsten en ontplooiing van talenten;
– Ontwikkeling van metacognitieve vaardigheden moeten worden gestimuleerd (leren leren)
– Uitdagende en complexe taken worden aangeboden waarbij hogere denkfuncties, analyseren, evalueren en creëren ontwikkeld worden (leren denken)
– Kinderen ontwikkelen kennis, houding en vaardigheden op het intra persoonlijke en interpersoonlijke gebied (leren leven)
– Kinderen ontwikkelen hun executieve functies zo optimaal mogelijk.

De signalering en ondersteuning voor begaafde leerlingen ziet er als volgt uit:

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement