Actueel

  • 28 november 2022

    Talent: ‘Bloom is meer dan (we) denken’

    Lees meer…

  • 19 november 2022

    Column #8 Marko Otten: ‘A sense of connection and belonging’

    Lees meer…

  • 9 november 2022

    Video-registraties ECHA2022 online

    Lees meer…

  • 1 november 2022

    NTCN organiseert regionale conferenties ‘(H)erken Talent’

    Lees meer…

  • 31 oktober 2022

    Webinar over IMAGE-deelstudie Professionalisering

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Onderzoek naar motivatie bij leraren hb-onderwijs

Wat motiveert jou in je werk, inspireert je en laat als leraar je ogen sprankelen? Zijn er hierbij overeenkomsten en verschillen tussen leraren die betrokken zijn bij hoogbegaafde leerlingen en leraren die niet werken met hoogbegaafde leerlingen?

Een internationaal team van onderzoekers willen antwoord krijgen op deze vragen. De opbrengsten van het onderzoek moeten leiden tot een beter inzicht in wat leraren motiveert en hoe ze zichzelf gemotiveerd houden. Dat inzicht is nodig om beter af te kunnen stemmen op de onderwijsbehoeften van leraren in de initiële en post-HBO lerarenopleidingen.

Leraren worden uitgenodigd om een vragenlijst met 21 vragen in te vullen. Dat kost ongeveer een kwartier. Meedoen kan tot 15 oktober 2021. Jouw bijdrage wordt gewaardeerd! De vragenlijst en meer informatie over het Sprankelproject vind je hier.

© Begaafdheidsprofielscholen 2022 | Privacyverklaring