Actueel

  • 2 november 2025

    Het bestuur #14: Gepko Wolters

    Lees meer…

  • 1 november 2025

    Boek Kenniscentrum Hoogbegaafdheid voor alle po- en vo-scholen

    Lees meer…

  • 31 oktober 2025

    Column #18 Marko Otten: Hardnekkige mist rond de torens van OCW

    Lees meer…

  • 30 oktober 2025

    “We durven buiten de kaders te denken”. Hb-onderwijs op het Vechtdal College

    Lees meer…

  • 23 oktober 2025

    “Giftedness Should Not Be a Niche Topic” An Interview with Franzis Preckel

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Onderzoek naar motivatie bij leraren hb-onderwijs

Wat motiveert jou in je werk, inspireert je en laat als leraar je ogen sprankelen? Zijn er hierbij overeenkomsten en verschillen tussen leraren die betrokken zijn bij hoogbegaafde leerlingen en leraren die niet werken met hoogbegaafde leerlingen?

Een internationaal team van onderzoekers willen antwoord krijgen op deze vragen. De opbrengsten van het onderzoek moeten leiden tot een beter inzicht in wat leraren motiveert en hoe ze zichzelf gemotiveerd houden. Dat inzicht is nodig om beter af te kunnen stemmen op de onderwijsbehoeften van leraren in de initiële en post-HBO lerarenopleidingen.

Leraren worden uitgenodigd om een vragenlijst met 21 vragen in te vullen. Dat kost ongeveer een kwartier. Meedoen kan tot 15 oktober 2021. Jouw bijdrage wordt gewaardeerd! De vragenlijst en meer informatie over het Sprankelproject vind je hier.

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement