Actueel

  • 10 juli 2024

    Publicatie dubbel bijzondere leerlingen

    Lees meer…

  • 1 juli 2024

    “We willen dat de leerlingen op alle vlakken tot ontwikkeling komen” Hb-onderwijs op het Keizer Karel College

    Lees meer…

  • 25 juni 2024

    “Welke leerling in aanmerking komt? Daar hebben we geen criteria meer voor”. HB op de Prins Florisschool

    Lees meer…

  • 18 juni 2024

    Publicatie De sociale en emotionele ontwikkeling van hb-leerlingen

    Lees meer…

  • 17 juni 2024

    Column #13 Marko Otten: Patrick Lam uit Hongkong op zoek naar BPS

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Creativiteit en hoogbegaafdheid. Interview met orthopedagoog Evelyn Kroesbergen

In een interview in tijdschrift Talent gaat orthopedagoog Evelyn Kroesbergen in op de relatie tussen creativiteit en hoogbegaafdheid. Sinds kort is ze aangesteld aan de Radboud Universiteit als hoogleraar orthopedagogiek. “Bij mijn leerstoel Leerproblemen horen natuurlijk ook de leerproblemen van hoogbegaafde kinderen. Ik zie creativiteit als een component van hoogbegaafdheid, naast intelligentie. Veel hoogbegaafde kinderen zijn creatief, ze komen met originele invalshoeken om problemen op te lossen, hebben een aparte vorm van humor, pakken dingen op een andere manier aan dan je zou verwachten en leggen onverwachte verbanden. Uit onderzoek blijkt dat je een bepaalde mate van creativiteit nodig hebt om te kunnen excelleren in rekenen.”

Lees het artikel…

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement