Actueel
-
27 maart 2024
NTCN-congres: Werken met 0 tot 4-jarigen met ontwikkelingsvoorsprong
Lees meer… -
16 maart 2024
BPS-conferentie voor hoogbegaafde leerlingen 2024
Lees meer… -
17 februari 2024
Publicatie Schooluitval en thuiszitten
Lees meer… -
28 januari 2024
Vereniging BPS verwelkomt twee nieuwe leden
Lees meer… -
21 januari 2024
Bekijk het webinar Jonge begaafde leerlingen
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Verrijking, een praktische workshop vanuit een theoretisch concept | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
Verrijking, verbreden, verdiepen, denkniveaus, leervaardigheden.
Beschrijving
Er zijn verschillende manieren om recht te doen aan verschillen. Verrijking is er eigenlijk altijd onderdeel van. In deze workshop staan we stil bij nut en noodzaak van verrijking. We starten met theorie: wie heeft verrijking nodig? Wat is goede, uitdagende verrijking? Hoe kan verrijking bijdragen aan het verbeteren van welbevinden, motivatie en metacognitieve en denkvaardigheden van leerlingen? Vervolgens gaat u een opzet maken voor een nieuwe verrijkingsopdracht of een bestaande verrijkingsopdrachten beoordelen en verbeteren.
Wat levert het op
Docenten weten waaraan verrijkingsopdrachten moeten voldoen. Docenten hebben verrijkingsopdrachten beoordeeld en verbeterd of een nieuwe opdracht ontwikkeld.
Doelgroep en eisen
Docenten VO met kennis van hoogbegaafdheid en overtuigd van de noodzaak van verrijking.