Actueel
-
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Verrijking, een praktische workshop vanuit een theoretisch concept | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
Verrijking, verbreden, verdiepen, denkniveaus, leervaardigheden.
Beschrijving
Er zijn verschillende manieren om recht te doen aan verschillen. Verrijking is er eigenlijk altijd onderdeel van. In deze workshop staan we stil bij nut en noodzaak van verrijking. We starten met theorie: wie heeft verrijking nodig? Wat is goede, uitdagende verrijking? Hoe kan verrijking bijdragen aan het verbeteren van welbevinden, motivatie en metacognitieve en denkvaardigheden van leerlingen? Vervolgens gaat u een opzet maken voor een nieuwe verrijkingsopdracht of een bestaande verrijkingsopdrachten beoordelen en verbeteren.
Wat levert het op
Docenten weten waaraan verrijkingsopdrachten moeten voldoen. Docenten hebben verrijkingsopdrachten beoordeeld en verbeterd of een nieuwe opdracht ontwikkeld.
Doelgroep en eisen
Docenten VO met kennis van hoogbegaafdheid en overtuigd van de noodzaak van verrijking.