Actueel
-
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Rekening houden met leerstijlen in de vaklessen | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
• Leerstijlen
• Leerstrategieën
• Differentiatie
Beschrijving
Docenten van het Stedelijk Gymnasium te Leeuwarden presenteren hoe op hun school het thema differentiatie op een praktische manier is opgepakt om tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen en de leerbehoeften van hoogbegaafde leerlingen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zij zien hoe vakdocenten in de les vanuit een onderzoekende houding rekening kunnen houden met individuele leerstijlen en leerstrategieën.
In de bijeenkomst bespreken deelnemers wat er gebeurt in de les, wat de effecten zijn op het leerproces en wat deze werkwijze de leerlingen, de school en de docenten zelf oplevert. Ook gaan deelnemers aan de slag met het voorbereiden van een gedifferentieerde les.
Wat levert het op
Deelnemers hebben zicht op hoe men kan differentiëren naar leerstijlen en leerstrategieën in de vaklessen.
Doelgroep en eisen
(Vak)docenten