Actueel
-
16 september 2023
Webinar subsidieronde 2023 regeling passend en dekkend aanbod
Lees meer… -
16 september 2023
POINT breidt uit! Focus op taal, lezen en (cognitieve) talenten
Lees meer… -
16 september 2023
18/9 Webinar IMAGE-deelstudie Interactieonderzoek
Lees meer… -
30 augustus 2023
Onderzoek: motivatie hb-leerlingen in het po
Lees meer… -
4 juli 2023
Nieuwe regeling Begaafde leerlingen voor samenwerkingsverbanden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Rekening houden met leerstijlen in de vaklessen | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
• Leerstijlen
• Leerstrategieën
• Differentiatie
Beschrijving
Docenten van het Stedelijk Gymnasium te Leeuwarden presenteren hoe op hun school het thema differentiatie op een praktische manier is opgepakt om tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen en de leerbehoeften van hoogbegaafde leerlingen. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laten zij zien hoe vakdocenten in de les vanuit een onderzoekende houding rekening kunnen houden met individuele leerstijlen en leerstrategieën.
In de bijeenkomst bespreken deelnemers wat er gebeurt in de les, wat de effecten zijn op het leerproces en wat deze werkwijze de leerlingen, de school en de docenten zelf oplevert. Ook gaan deelnemers aan de slag met het voorbereiden van een gedifferentieerde les.
Wat levert het op
Deelnemers hebben zicht op hoe men kan differentiëren naar leerstijlen en leerstrategieën in de vaklessen.
Doelgroep en eisen
(Vak)docenten