Actueel
-
11 mei 2023
Publicatie Kenniscentrum (Hoog)begaafd over signaleren
Lees meer… -
5 mei 2023
Thematafel Kenniscentrum Hoogbegaafdheid over versnellen
Lees meer… -
4 april 2023
Hoogbegaafdheid en kansengelijkheid: OCW bezoekt OBS Joseph Haydn
Lees meer… -
29 maart 2023
Column #10 Marko Otten Geschiedenis Vereniging BPS
Lees meer… -
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
POP-training | vo
Type aanbod
Extern aanbod
Datum en tijd
Nader overeen te komen
School/organisatie
Stichting Leren Motiveren
Contactpersoon
Coördinator BPS Academie, info@bpsacademie.nl
Thema
Zorg en begeleiding
Onderwerpen
- Informatie over hoogbegaafdheid en onderpresteren
- Selectie van (hoog)begaafde onderpresteerders
- Gesprekstechnieken
- Het POP-traject voor leerlingen
- Veel praktische informatie en materiaal om met leerlingen in gesprek te komen en te blijven
- Ouders betrekken bij het proces van verandering dat hun kinderen door de POP-training doormaken
- Intervisie
Beschrijving
De POP-training leert de deelnemers leerlingen uit de onderbouw weer voor school te motiveren.
Onderpresteren is geen onwil maar onmacht.
Hoe zet je leerlingen aan tot zelfreflectie en hoe krijg je het voor elkaar dat een leerling zelf de verantwoordelijkheid neemt voor het schoolse leren?
De POP-training kan leerlingen individueel of in kleine groepjes worden aangeboden.
Wat levert het op
Na deze training kan een mentor of leerlingbegeleider een onderpresterende (hoog)begaafde leerling begrijpen, aanzetten tot zelfreflectie en weer in beweging krijgen.
Doelgroep en eisen
Leerlingbegeleiders of mentoren voortgezet onderwijs (onderbouw) die in de gelegenheid zijn om een leerling in een POP-traject te begeleiden (± 8 bijeenkomsten).
Omvang
4x 3,5 uur training, 16 uur studietijd en gesprekken voeren met leerlingenKosten
€ Op basis van offerte na intake
Aantal deelnemers
Tot 8 deelnemers met één begeleider
9-16 deelnemers met twee begeleiders
9-16 deelnemers met twee begeleiders
Datum
In overleg met de school vast te stellen
Locatie
Op de eigen school