Actueel

  • 11 mei 2023

    Publicatie Kenniscentrum (Hoog)begaafd over signaleren

    Lees meer…

  • 5 mei 2023

    Thematafel Kenniscentrum Hoogbegaafdheid over versnellen

    Lees meer…

  • 4 april 2023

    Hoogbegaafdheid en kansengelijkheid: OCW bezoekt OBS Joseph Haydn

    Lees meer…

  • 29 maart 2023

    Column #10 Marko Otten Geschiedenis Vereniging BPS

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

POP-training | vo


Type aanbod

Extern aanbod

Datum en tijd

Nader overeen te komen

School/organisatie

Stichting Leren Motiveren

Contactpersoon

Coördinator BPS Academie, info@bpsacademie.nl

Thema

Zorg en begeleiding

Onderwerpen

  • Informatie over hoogbegaafdheid en onderpresteren
  • Selectie van (hoog)begaafde onderpresteerders
  • Gesprekstechnieken
  • Het POP-traject voor leerlingen
  • Veel praktische informatie en materiaal om met leerlingen in gesprek te komen en te blijven
  • Ouders betrekken bij het proces van verandering dat hun kinderen door de POP-training doormaken
  • Intervisie

Beschrijving

De POP-training leert de deelnemers leerlingen uit de onderbouw weer voor school te motiveren.
Onderpresteren is geen onwil maar onmacht.
Hoe zet je leerlingen aan tot zelfreflectie en hoe krijg je het voor elkaar dat een leerling zelf de verantwoordelijkheid neemt voor het schoolse leren?
De POP-training kan leerlingen individueel of in kleine groepjes worden aangeboden.

Wat levert het op

Na deze training kan een mentor of leerlingbegeleider een onderpresterende (hoog)begaafde leerling begrijpen, aanzetten tot zelfreflectie en weer in beweging krijgen.

Doelgroep en eisen

Leerlingbegeleiders of mentoren voortgezet onderwijs (onderbouw) die in de gelegenheid zijn om een leerling in een POP-traject te begeleiden (± 8 bijeenkomsten).

Omvang

4x 3,5 uur training, 16 uur studietijd en gesprekken voeren met leerlingen

Kosten

€ Op basis van offerte na intake

Aantal deelnemers

Tot 8 deelnemers met één begeleider
9-16 deelnemers met twee begeleiders

Datum

In overleg met de school vast te stellen

Locatie

Op de eigen school