Actueel
-
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Oplossingsgericht samenwerken met begaafde leerlingen en hun ouders | po
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren. Good practice
Onderwerpen
- Passend onderwijs voor begaafde leerlingen
- Oplossingsgericht samenwerken met behulp van een plan (OSWP)
- 1-zorgroute en opbrengstgericht werken
- Educatieve behoeften van de begaafde leerling
- Ondersteuningsbehoefte van de leerkracht
Beschrijving
Op de Haydnschool worden begaafde leerlingen met behulp van het Digitaal handelingsprotocol Hoogbegaafdheid (DHH) in kaart gebracht op hun educatieve behoeften. Samen met ouders, leerkracht, leerling en begeleider (hb specialist) wordt vervolgens een plan (begeleidingsplan, samenwerkingsplan of kindplan) opgesteld waar alle deelnemers zich aan verbinden.
Evaluatie, inzet van alle deelnemers en het stellen van SMART-doelen, bepalen de kracht van het plan.
Je kunt een bezoek brengen aan de Haydnschool waar je een beeld krijgt van deze werkwijze. Tijdens dit bezoek krijg je uitleg over de aanpak op school, wissel je ervaringen uit met andere bezoekers en doe je enkele groepsbezoeken (in plussetting en reguliere groep).
Wat levert het op
Na inzicht in onze werkwijze, kun je voor je eigen school aan de slag om te komen tot een schoolspecifieke verandering waarbij je uitgaat van de educatieve behoefte van de leerlingen en de ondersteuningsbehoefte van de leerkrachten.
Doelgroep en eisen
Hb-coördinatoren/-specialisten en leerkrachten po