Actueel
-
1 juli 2022
ECHA2022: speciaal Nederlandstalig programma
Lees meer… -
24 juni 2022
Column #7 Marko Otten: “Nou ja, ik ben hoogbegaafd”
Lees meer… -
20 juni 2022
Nieuw Landelijk Kenniscentrum Begaafdheid
Lees meer… -
2 juni 2022
Speciaal programma tijdens ECHA2022 voor Nederland en Vlaanderen
Lees meer… -
31 mei 2022
Ook volgend schooljaar CBO groepsscreening
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Onderzoeksvaardigheden voor hb-leerlingen in alfa- en gammavakken | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
Onderzoeksvaardigheden bij de alfa- en gammavakken, specifiek gericht op hb-leerlingen
Beschrijving
Een manier om tegemoet te komen aan de andere manier van leren van hoogbegaafde leerlingen is het inbouwen van onderzoeksvaardigheden in het onderwijs. Op het Vechtdalcollege is ervaring opgedaan met het uitdagen van hb-leerlingen door een leerlijn onderzoeksvaardigheden te ontwikkelen en uit te voeren. De focus ligt daarbij op onderzoeksvaardigheden bij de alfa- en gammavakken. Om voor de leerlingen de te bereiken doelen duidelijk te maken en om de voortgang te meten zijn daarbij rubrics ontwikkeld. In deze workshop gaat u aan het werk met de onderzoeksvaardigheden en de bijbehorende rubrics.
Wat levert het op
Een beschrijving van onderzoeksvaardigheden met rubrics, bruikbaar in de eigen lespraktijk.
Doelgroep en eisen
Docenten voortgezet onderwijs onder- en bovenbouw in de alfa- en gammavakken