Actueel
-
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Onderzoeksvaardigheden voor hb-leerlingen in alfa- en gammavakken | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Onderwijs en leren
Onderwerpen
Onderzoeksvaardigheden bij de alfa- en gammavakken, specifiek gericht op hb-leerlingen
Beschrijving
Een manier om tegemoet te komen aan de andere manier van leren van hoogbegaafde leerlingen is het inbouwen van onderzoeksvaardigheden in het onderwijs. Op het Vechtdalcollege is ervaring opgedaan met het uitdagen van hb-leerlingen door een leerlijn onderzoeksvaardigheden te ontwikkelen en uit te voeren. De focus ligt daarbij op onderzoeksvaardigheden bij de alfa- en gammavakken. Om voor de leerlingen de te bereiken doelen duidelijk te maken en om de voortgang te meten zijn daarbij rubrics ontwikkeld. In deze workshop gaat u aan het werk met de onderzoeksvaardigheden en de bijbehorende rubrics.
Wat levert het op
Een beschrijving van onderzoeksvaardigheden met rubrics, bruikbaar in de eigen lespraktijk.
Doelgroep en eisen
Docenten voortgezet onderwijs onder- en bovenbouw in de alfa- en gammavakken