Actueel

  • 7 maart 2023

    Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.

    Lees meer…

  • 21 februari 2023

    Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen

    Lees meer…

  • 17 februari 2023

    Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Leervaardigheden, een workshop | vo


Type aanbod

Extern aanbod

Datum en tijd

Staan vast

School/organisatie

Bureau Talent

Contactpersoon

Coördinator BPS Academie, info@bpsacademie.nl

Thema

Onderwijs en leren

Onderwerpen

Leervaardigheden, cognitieve vaardigheden, metacognitieve vaardigheden, affectieve vaardigheden, motivatie, onderpresteren.

Beschrijving

Aandacht voor wat hoogbegaafde leerlingen wel en niet kunnen. Veel hoogbegaafde kinderen leren niet leren, omdat ze het niet nodig hebben. Toch komt er vrijwel altijd een moment dat ook zij moeten studeren. Maar…….. hoe doe je dat? Het leervaardighedenspel is ontworpen om er in korte tijd achter te komen welke leervaardigheden wel goed ontwikkeld zijn bij een leerling en welke leervaardigheden versterkt zouden moeten worden. Als vervolg daarop wordt een aantal mogelijkheden aangereikt om deze leervaardigheden te trainen. In de workshop krijgt u achtergrondinformatie over leervaardigheden en speelt u het Leervaardighedenspel.

Wat levert het op

Deelnemers weten hoe zij leerlingen kunnen helpen om hun leervaardigheden te verbeteren.

Doelgroep en eisen

Docenten, begeleiders, mentoren.

Omvang

2 klokuren zonder voor- en nawerk

Kosten

€ In overleg met de aanbieder

Aantal deelnemers

Maximaal 16 deelnemers

Datum

In overleg. De studiemiddag wordt in company verzorgd op uw eigen school.

Locatie

Uw eigen school.