Actueel

  • 7 maart 2023

    Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben

    Lees meer…

  • 7 maart 2023

    Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.

    Lees meer…

  • 21 februari 2023

    Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen

    Lees meer…

  • 17 februari 2023

    Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

De hb-map: een praktisch instrument voor het borgen van hb-beleid | vo


Type aanbod

BPschool aanbod

Datum en tijd

Nader overeen te komen

School/organisatie

Stedelijk Lyceum Zutphen

Contactpersoon

Mevr. H. Pietersma-Beuling

Thema

Organisatie en beleid

Onderwerpen

  • Borging
  • Documentatie
  • Afstemming met primair onderwijs
  • Doorgaande lijn

Beschrijving

Hoe borg je je beleid voor begaafde leerlingen? Hoe zorg je er voor dat ook nieuwe collega’s op de juiste wijze instappen? Het Stedelijk Lyceum Zutphen heeft een map gemaakt met zowel achtergrondinformatie als meerdere didactische handreikingen, als beleid van de school. Deze map is gemaakt in overleg met een vertegenwoordiger van het begaafdenonderwijs in het primair onderwijs in de regio, zodat er ook een soort doorgaande lijn in het beleid ontstaat. Voor collega’s, maar ook voor leerlingen die materiaal gaan maken, dient de map als uitgangspunt. Mevrouw Pietersma-Beuling, coördinator hoogbegaafdheid, licht de map toe en vertelt hoe deze gebruikt wordt om het begaafdheidsprofiel actief te houden.

Deelnemers gaan met elkaar in gesprek over de borging van het begaafdenonderwijs op hun school. Zou een dergelijke map bruikbaar zijn en bijdragen aan de borging van het beleid? Welke inhoud zou deze map moeten bevatten om (nieuwe) collega’s op weg te helpen met de gekozen aanpak? En welke rol kan het primair onderwijs hierbij spelen?

Wat levert het op

Deelnemers doen kennis en ideeën op over borging van hb-beleid. Praktische tips worden besproken in de context van de eigen school.

Doelgroep en eisen

Iedereen die zich bezighoudt met het ontwerpen, uitvoeren en borgen van hb-beleid.

Omvang

Eén sessie van 2,5 uur

Kosten

€ 95 per individuele deelnemer | € 250 in company [leden] €150 per individuele deelnemer | €450 in company [niet-BPS-leden]

Aantal deelnemers

Minimaal zes, maximaal zestien. Bij in company aantal deelnemers in overleg.

Datum

In overleg. De studiemiddag kan ook in company verzorgd worden op uw eigen school.

Locatie

Stedelijk Lyceum Zutphen, Isendoornstraat 3, 7201 NJ Zutphen, of in overleg. De studiemiddag kan ook in company verzorgd worden op uw eigen school.