Actueel
-
1 juli 2022
ECHA2022: speciaal Nederlandstalig programma
Lees meer… -
24 juni 2022
Column #7 Marko Otten: “Nou ja, ik ben hoogbegaafd”
Lees meer… -
20 juni 2022
Nieuw Landelijk Kenniscentrum Begaafdheid
Lees meer… -
2 juni 2022
Speciaal programma tijdens ECHA2022 voor Nederland en Vlaanderen
Lees meer… -
31 mei 2022
Ook volgend schooljaar CBO groepsscreening
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Het kind aan zet! | po
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Aanbod | Didaktiek | De leerling eigenaar van zijn eigen leerproces
Onderwerpen
- Eigenaarschap voor de meer- of hoogbegaafde leerling
- Doelen stellen voor verrijkingswerk
- Opbrengstgericht werken aan de hand van de doelen voor verrijkingswerk
Beschrijving
Op CBS Het Kompas vinden wij dat iedere leerling eigenaar moet zijn van het eigen leerproces. Zo ook meer- en hoogbegaafde leerlingen. De leerling staat bij ons centraal in het bepalen van de eigen koers. Graag laten wij zien hoe wij de leerlingen hun leerproces laten uitstippelen en hoe wij dit bewaken en begeleiden. Dit doen we aan de zijlijn, want het kind is aan zet!
Wat levert het op
Na het bezoek aan onze school hebben deelnemers een beeld van de manier waarop wij onze visie op eigenaarschap vertalen naar onze meer- en hoogbegaafde leerlingen en gaan de deelnemers geïnspireerd terug naar de eigen werkomgeving.
Doelgroep en eisen
Intern begeleiders, coördinatoren en leerkrachten die met meer- en hoogbegaafde leerlingen werken en leerlijnen voor hen uitzetten.