Actueel
-
7 maart 2023
Column #9 Marko Otten: Een paar flinke slagen in het gedroomde beleid
Lees meer… -
7 maart 2023
OBS Joseph Haydn: Meegroeien met wat je leerlingen nodig hebben
Lees meer… -
7 maart 2023
Bonhoeffer College: ’De hb-manier van denken is van de school geworden’.
Lees meer… -
21 februari 2023
Kenniscentrum HB: thematafel peer-grouponderwijs en publicatie versnellen
Lees meer… -
17 februari 2023
Vereniging BPS verwelkomt drie nieuwe aspirant-leden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Het kind aan zet! | po
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Aanbod | Didaktiek | De leerling eigenaar van zijn eigen leerproces
Onderwerpen
- Eigenaarschap voor de meer- of hoogbegaafde leerling
- Doelen stellen voor verrijkingswerk
- Opbrengstgericht werken aan de hand van de doelen voor verrijkingswerk
Beschrijving
Op CBS Het Kompas vinden wij dat iedere leerling eigenaar moet zijn van het eigen leerproces. Zo ook meer- en hoogbegaafde leerlingen. De leerling staat bij ons centraal in het bepalen van de eigen koers. Graag laten wij zien hoe wij de leerlingen hun leerproces laten uitstippelen en hoe wij dit bewaken en begeleiden. Dit doen we aan de zijlijn, want het kind is aan zet!
Wat levert het op
Na het bezoek aan onze school hebben deelnemers een beeld van de manier waarop wij onze visie op eigenaarschap vertalen naar onze meer- en hoogbegaafde leerlingen en gaan de deelnemers geïnspireerd terug naar de eigen werkomgeving.
Doelgroep en eisen
Intern begeleiders, coördinatoren en leerkrachten die met meer- en hoogbegaafde leerlingen werken en leerlijnen voor hen uitzetten.