Actueel
-
16 september 2023
Webinar subsidieronde 2023 regeling passend en dekkend aanbod
Lees meer… -
16 september 2023
POINT breidt uit! Focus op taal, lezen en (cognitieve) talenten
Lees meer… -
16 september 2023
18/9 Webinar IMAGE-deelstudie Interactieonderzoek
Lees meer… -
30 augustus 2023
Onderzoek: motivatie hb-leerlingen in het po
Lees meer… -
4 juli 2023
Nieuwe regeling Begaafde leerlingen voor samenwerkingsverbanden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Doorstart van vastlopende begaafdheidsprofielscholen | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Organisatie en beleid
Onderwerpen
Uitvoeren, ankeren en borgen in tijden van stagnatie: een gesprek.
Beschrijving
Uitvoeren, ankeren en borgen in tijden van stagnatie. Wat gebeurt er als trekkers van het begaafdheidsprofiel vertrekken? Waar loop je als nieuwkomer in je school tegenaan en wat staat je te doen?
Het kan gebeuren dat een school door omstandigheden minder prioriteit heeft gegeven aan het thema hoogbegaafdheid. Op het Vechtdal College in Hardenberg heeft vernieuwing in de aansturing en de visitatie van de BPS ervoor gezorgd dat er met nieuw elan aan het thema wordt gewerkt. Hoe is dit aangepakt, welke interventies zijn gepleegd?
Wat levert het op
De deelnemers beschikken over een voorbeeld en de gemaakte keuzes van een begaafdheidsprofielschool die ‘zichzelf als begaafdheidsprofielschool opnieuw moest uitvinden’. In het gesprek komen de mogelijkheden voor de eigen school aan de orde. Het gesprek bevat tevens intervisie-elementen.
Doelgroep en eisen
De interactieve bijeenkomst is bedoeld voor schoolleiders, teamleiders en hb-coördinatoren van begaafdheidsprofielscholen die in gesprek willen gaan over de vraag op welke manier je effectief nieuw elan in de school kunt brengen op het thema hoogbegaafdheid/begaafdheidsprofielschool.
Het gesprek wordt aangeboden op het Vechtdal College voor deelnemers van verschillende scholen óf op de eigen school voor een team/groep van ca. zes deelnemers.