Actueel
-
16 september 2023
Webinar subsidieronde 2023 regeling passend en dekkend aanbod
Lees meer… -
16 september 2023
POINT breidt uit! Focus op taal, lezen en (cognitieve) talenten
Lees meer… -
16 september 2023
18/9 Webinar IMAGE-deelstudie Interactieonderzoek
Lees meer… -
30 augustus 2023
Onderzoek: motivatie hb-leerlingen in het po
Lees meer… -
4 juli 2023
Nieuwe regeling Begaafde leerlingen voor samenwerkingsverbanden
Lees meer…
Alle nieuwsberichten
Cultuurverandering voor actief en gedragen hb-beleid | vo
Type aanbod
Datum en tijd
School/organisatie
Contactpersoon
Thema
Organisatie en beleid
Onderwerpen
- Beleid
- Draagvlak
- Borging
- Acceptatie
- Cultuurverandering
Beschrijving
Welke cultuurverandering is nodig om draagvlak te creëren en excellentie een plaats te geven binnen de school? Hoe kan een school bouwen aan acceptatie?
Waardering voor excellentie, ruimte voor het onbegrijpelijke, lef om de leerling uit te dagen en andere eisen te stellen. Het bereiken van een breed gedragen acceptatie van de creatieve leerstijl van hoogbegaafde leerlingen onder docenten én andere leerlingen is in feite een cultuurverandering.
In deze bijeenkomst vertelt het Porta Mosana College te Maastricht met welke interventies en structuur de school deze verandering heeft bewerkstelligd en vooral bestendigt. Deelnemers gaan in gesprek over de drempels en blokkades die zij ervaren bij het implementeren van hun hb-beleid en het creëren van een cultuurverandering. Zij kunnen voorafgaand aan de bijeenkomst hun vragen opsturen. De gespreksleiders stemmen de bijeenkomst inhoudelijk zo goed mogelijk af op de vragen die leven.
Wat levert het op
Deelnemers hebben een beeld van de manier waarop zij een cultuurverandering kunnen bewerkstelligen en waarop beleid draagvlak kan krijgen.
Doelgroep en eisen
Begeleiders, coördinatoren, teamleiders en schoolleiders van begaafdheidsprofielscholen vo die vragen hebben over implementatie, draagvlak, borging en/of cultuurverandering. Voorafgaand aan de bijeenkomst sturen deelnemers hun vraagstuk omtrent deze thema’s naar de organisator.