Actueel

  • 27 maart 2019

    Artikel De doorlopende leerlijn op de basisschool

    Lees meer…

  • 27 maart 2019

    Eckartcollege: pilot uitval/thuiszitters

    Lees meer…

  • 22 maart 2019

    Twee scholen (opnieuw) gecertificeerd

    Lees meer…

  • 22 maart 2019

    Universitaire (hoogbegaafde) bachelorstudenten gezocht voor onderzoek

    Lees meer…

  • 22 maart 2019

    Conferentie Picasso Lyceum

    Lees meer…

Universitaire (hoogbegaafde) bachelorstudenten gezocht voor onderzoek

Gaat het leven als student je makkelijk af of vind je het soms best lastig? De ene student vindt sneller zijn of haar draai dan de andere, zowel academisch als sociaal. Aan de Radboud Universiteit onderzoeken we hoe dit samenhangt met bepaalde persoonlijke, sociale en academische factoren.

Wij zijn in het bijzonder geïnteresseerd of de aanpassing bij hoogbegaafde en/of jonge studenten die op de basis- en/of middelbare school een of meer klassen hebben overgeslagen, anders verloopt dan bij niet-hoogbegaafden en studenten die geen klas hebben overgeslagen.

Dus ben jij een hoogbegaafde en/of versnelde bachelorstudent: doe dan zeker mee! Of ken je zulke studenten? Breng dan s.v.p. dit onderzoek onder zijn of haar aandacht.

Meedoen is eenvoudig: je hoeft alleen een online Nederlandstalige vragenlijst in te vullen: Vragenlijst ‘Het leven als student’. Dit duurt circa 15 minuten. Het onderzoek is anoniem en deelnemers kunnen de resultaten van het onderzoek ontvangen.
Werkt de link niet, kopieer dan deze URL: https://survey.socsci.ru.nl/index.php/579849/lang-nl.

Parallel aan het studentenonderzoek wordt in het kader van dit promotieonderzoek ook onderzocht hoe studieadviseurs denken over studenten die jonger dan gebruikelijk naar de universiteit gaan.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door dr. Marjolein van Weerdenburg en drs. Yolande Schuur, Behavioural Science Institute van de Radboud Universiteit in Nijmegen. Neem voor meer informatie over het onderzoek contact op met drs. Yolande Schuur: J. Schuur.@pwo.ru.nl of 06-55304152.

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement